söndag 19 januari 2014

Första hockey matchen i UK!

Hejsan gott folk!

Idag har varit en hel dag som började 09:56 med att vi kom till banan det regnade men avtog runt 11:30 så det var ganska mycket gjort ändå där ute! Jag själv kanske inte tillförde så mycket förutom sällskap och och några slag med släggan. 
Sedan runt 12:10 drog jag och min trogne kompanjon George vidare till ett lätt gym pass som avslutades i ångbastun och bubbelpool! 
Det är bra fint att dom har pool och grejer i gymmet! 
Sedan vart det hem färd och käka lite lasange som var kanon! 
Sen drog vi iväg på ishockey här i Newcastle och fysatan så bra det var kanske inte den högsta nivån jag sett men vilket drag 5 minuter in i första var det riktigt slagsmål amerikanskt vis och dom fick 5 minuter var! 
Hör och lär Sverige och sist men inte minst fick domaren en puck i ansiktet! Troligtvis nån tand eller näsan för blod kom det.
Kanske var krama efter som han precis innan hade skickat iväg 2 spelare och motståndarlagets coach upp på läktaren lite väl enkelt eller hårt kanske man borde säga.. 
Men atmosfären var kanon även fast spelet var sådär eller spelarna var okej men tror ena målvakterna var puck rädd. 
Så funderar på att knyta på mig grillorna igen! 
Ge mig ett par månader så har jag nog första spaden i whitleybay warriors
Hemtrevligt i hallen!

Men nu ska jag sova lite!

Hare göttans
Ludrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar