tisdag 11 februari 2014

mina tankar som speedway förare

Hejsan gottfolk.



Jag kommer ihåg att jag satt på ett tåg en gång tror det var från Stansted flygplats till Birmingham. Tror året var 2011 och att det gick jävligt tungt för mig kommer ihåg att jag inte kunde axla att köra som nr 3 i wolves i par med Woffinden och att det gick skit i Svenska ligan med och började skriva typ ett kapitel i en bok.  
Om hur jävla skit allting var och att jag inte pallade att köra mer för det var så jävulskt tungt och att vart jag än vände mig på diverse forum och gästböcker så fick jag bara skit och att man fick läsa att jag i stort sätt var värdelös och kommer ihåg hur jävla jobbigt det var och hur jävla dåligt jag mådde. Det var nog den tyngsta tiden än så länge i min karriär.
Även fast folk var hur trevliga som helst när man träffa dom i person så vet jag att sedan kunde dom sätta sig framför en dator med ett okänt nickname och trycka ner mig i jorden till axlarna.

Det händer ju även idag även fast jag inte tar lika illa upp nu som jag gjorde då utan mer som en sporre om jag ser något då tänker jag bara att jag ska fan visa den där jäveln att jag är då fan inte värdelös.

Men jag tog mig igenom den svackan och det har jag nog min familj att tacka och kanske mest min far som är med mig på tävlingarna i Sverige och som jag vet lider lika mycket som mig och Fredrik om det går dåligt för oss och säger väldigt kloka saker efter tävlingarna.
kanske inte alltid säger dom smartaste sakerna under tävlingarna ibland men är alltid ärlig och rak.
Det är ju även bra att ha någon som vet hur det är som har kört själv och vet hur jobbigt det är när det går dåligt men även hur roligt det är när det går bra vilket gör att man jobbar hårdare. 
kommer inte ihåg vem som sa det här till mig kan kanske t.om vara han.
Att man inte är så bra som folk säger att man är när det går bra men man är inte heller lika dålig som dom tycker när det går dåligt. 
Och det är något som jag bär med mig jämt och jag vet själv hur lätt det är att blåsa iväg på molnen när det går bra och man tror att man är något men nu vet jag även att jag inte är lika dålig som folk påstår att jag är när jag kör dåligt.

Jag vet också att killar som Nicki, Tai, Iversen eller Darcy skär sig så blöder dom också alltså att dom är lika mycket människa som jag eller kalle på hörnet som åker ut och ska köra sina första speedway varv. 
Och att det inte är någon omöjlighet att slå dom.
Visst har jag respekt för dom väldigt mycket men jag ser absolut inte upp till dom när jag kör utan mer strävar efter att kunna se ner på dom.

Nu tror jag inte att jag är någon eller på någotvis bättre en någon annan för 2014 då ligger fortfarande alla förare på 0. 
Eller jag menar jag tror att jag är någon jag är ju Ludvig Lindgren mannen med det mest Ointernationella förnamnet i historien.. tack mamma Åsa.
Men jag tänker iallafall vara så bra som jag kan vara och ha kul den här säsongen och vad som är kul för mig det är att vinna och hjälpa mina lag att gå långt.

men nu blir det slafen
Luddman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar